Podstawą w pracy psychologów, pedagogów i logopedów jest diagnoza zgłoszonego problemu. Jest to proces, w czasie którego poszukujemy odpowiedzi na pytania o przyczynę problemu z jakim zwracają się do nas klienci. Wykorzystujemy przy tym posiadaną wiedzę, specjalistyczne metody i dodatkowe informacje dotyczące dziecka.
Przeprowadzając diagnozę określamy umiejętności, mocne strony dzieci i młodzieży oraz przyczyny występujących trudności. Dzięki temu możemy skutecznie udzielać pomocy dziecku, rodzicom czy nauczycielom.
Wyniki badań, nasze spostrzeżenia, sugestie i wnioski formułujemy w opiniach, które wydajemy na pisemny wniosek rodziców lub prawnych opiekunów dziecka. Jeżeli w celu wydania opinii konieczne jest rozszerzenie diagnozy o specjalistyczne badania, prosimy rodziców o przedstawienie dodatkowej dokumentacji na temat stanu zdrowia i funkcjonowania dziecka.
Opinie wydajemy
Orzekamy o:
- potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,
- potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
- potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Orzeczenia wydajemy na pisemny wniosek rodziców, po dostarczeniu przez nich wymaganej dokumentacji.